آواز سکوت

خوشبختی <- رضایت <- ارضای میل به رشد <- برآورده کردن نیازها (مادی-غیر مادی)

آواز سکوت

خوشبختی <- رضایت <- ارضای میل به رشد <- برآورده کردن نیازها (مادی-غیر مادی)

نیازهای مشترک - نیازهای مادی

همه ما لحظه به لحظه از عمر خود ، این سرمایه بی بازگشتمان را قربانی میکنیم تا به حس خوشبختی برسیم. همه ما به دنبال خوشبختی هستیم. اما آیا راه من درست است؟ راه تو چی؟  

بگذار از یک سوال شروع کنیم! آیا تا به حال حتی یک نفر را دیده ای که ناراضی باشد و در عین حال احساس خوشبختی کند؟! همه ما میدانیم که خوشبختی، فقط در سایه رضایت حاصل میشود. قبول داری؟ پس برای رسیدن به خوشبختی باید روی کسب رضایت فکر کنیم !  یعنی:  

 خوشبختی<-رضایت

بسیار خوب !! شروع میکنیم به فهمیدن رضایت :)

رضایت یعنی چی؟! لطفاً پیچیده فکر نکن !! رضایت یعنی ارضا شدن. به همین سادگی  

((ارضا شدن)) چه وقت مفهوم پیدا میکند؟ زمانی که خواسته ای هست ... میلی هست ... 

پس یعنی اگر من میل هامو بشناسم و همشون رو ارضا کنم عملاً به رضایت نزدیک میشم و حس خوشبختی میکنم. آره درسته مثلاً وقتی من سیر میشم ، میل به گرسنگیم ارضا میشه و من نسبت به آدمای گرسنه احساس خوشبختی میکنم ! حالا اگر همه حس هام ارضا شه ... وااییی چه احساسی دارم!  احتمالاً حس میکنم خوشبخت ترین آدم روی زمینم ... پس باید توی قدم اول برای رسیدن به خوشبختی، برم سراغ شناخت میل هام. نیاز هام ! اما باید واقع گرا هم باشم ! شاید هیچ آدمی نتونه همه نیازها و میل هاشو برآورده کنه. اما اگر بتونه قسمت بزرگتری از میل یا به عبارت بهتر اصلی ترین میلش رو ارضا کنه شاید جزو خوشبخت ترین ادمها باشه. نه؟   

در متن قبل با نگاه به طبیعت ، این بزرگترین، مطمئن ترین، راستگو ترین، بی غرض ترین و سخاوتمند ترین استاد انسان در تمام اعصار، دریافتیم که میل اصلی در همه جانداران، میل به رشد است. اما نیاز اصلی انسان چیه؟ 

برای پاسخ به این سوال بهتره دنبال فلسفه نریم ! به نظر میرسه بهتره خیلی ساده بریم سراغ زندگی واقعی آدما :) بهترین محک این است که وارد زندگی انسانها شویم ! اعمال آنها واقعاً در چه جهتی است و برای کدام مقصود؟؟!!

پول ، تحصیل ، مهاجرت ، ازدواج ... مکاشفه ها ، تفکر ، تعمق ، مدیتیشن ، عبادت ... و هرچه به ذهنت میرسد ....

به واقع در پشت همه موارد فوق چه میلی وجود دارد؟

میل به پیشرفت، ارتقاء ، وسعت ، بالاتر رفتن ، ... که میتوان همه این موارد را اینگونه خلاصه کرد: (( میل به رشد و بالندگی ))   

ظاهراً جواب خیلی ساده بود ! خب معلومه ! آیا کسی رو دیدی که تلاشش در جهت عقب رفتن باشه ؟! بسیار خوب ! پس تجربه زندگی انسانها هم به تمامی تایید کرد که نیاز اصلی ما انسانها نیز مانند سایر جانداران (( میل به رشد )) هست.

حالا میشه گفت میل اصلی را پیدا کردیم : میل به رشد. حالا اگر اینو ارضا کنیم طبق محاسبات بالا باید احساس خوشبختی کنیم.  

حالا چی کار کنیم که این میل ارضا بشه؟ به چی نیاز داریم؟ 

در پست قبل دیدیم که طبیعت یک گام دیگر هم ما را همراهی کرده ... !

در متن قبل آن استاد بزرگ و مهربان به ما نشان داد که همه جانداران برای ارضای میل به رشد، یک سری نیازهای مشترک دارند. کار اونها خیلی آسون بود. اما ما انسانها چی؟!! 

ما انسانها فرقهای زیادی با هم داریم. اما یک چیز در مورد همه ما صادق هست. اون هم اینه که نیازهای همه ما آدما به دو گروه بزرگ تقسیم میشوند: 1) نیازهای مادی 2) نیازهای غیر مادی 

آیا میلی در خود سراغ داری که جزو این دو گروه نباشد؟

حالا سوال اینه که آیا ما نیازهای مادیمون مشترکه؟ نیازهای غیر مادیمون چی؟ 

اگر بتوانیم راه برطرف کردن این دو گروه نیاز را بشناسیم، رضایت منتظر ماست و خوشبختی مقصد این راه ...

پس ما در جستجوی خوشبختی قدم به قدم با یکدیگر به نتایجی رسیدیم که خلاصه آن چنین است:  

  

خوشبختی<-رضایت<-ارضای میل به رشد<- برآورده کردن نیازها (مادی-غیر مادی) 

 

میگویند آدم گرسنه ایمان ندارد !! پس شاید بهتر باشه ابتدا از بررسی نیازهای مادی شروع کنیم ... !!

رهگذر عزیز !  از تو 2 سوال دارم : 

1) به نظر تو نیازهای مادی انسانها کدام هاست؟ 

2) آیا قبول داری که این نیازها در همه ما وجود دارد و فقط مقدار آن در بعضی از ما کم و زیاد میشود؟

 

مشتاقم تا هرآنچه در این دو مورد به ذهنت میرسد را بدانم. چون من هم مثل تو به دنبال خوشبختی هستم . . .   

امیدوارم چیزی جا نماند ... اینجوری گام بعدی را مطمئن تر و کاملتر برمیداریم ...

نظرات 26 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1387 ساعت 22:05 http://www.maheman2007.blogsky.com

سلام دوست عزیز خودم
حرف های جالب و خوبی بود
منم منتظرم که تو به منم سر بزنی و حتما برام نظر بزاری
بازم بهت سر می زنم
بای ...

سلام دوست من
از نگاه مثبتت ممنون ... اما شما به 2 سوال مطرح شده جواب ندادی ...
سر زدن و تعریف کردن از متن مرا راضی نمی کند. اگر تو را راضی میکند به روی چشم ... من هم همین کار را خواهم کرد :)

رضا سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1387 ساعت 16:11

سلام علی آقا
جداً از اینکه با این وبلاگ آشنا شدم خوشحالم
جواب سوال اول: غذا ، پوشاک ، نیاز جنسی ، نیاز به خواب و استراحت
دیگه چیزی به نظرم نمیرسه و امیدوارم بقیه کاملش کنن
جواب سوال دوم: کاملاً بله

سلام رضا جان
منم از اینکه محبت میکنی و وقت میگذاری و نظر میدی ممنون هستم ... هم از تو و هم از سایر سروران
میدونی رضا جان ! من دقیقاً منتظر بودم که جوابها با همین فرمتی که تو پاسخ دادی باشه . یعنی نام بردن مواردی که جزو نیازهای مادی میدونی.
بی نهایت از جوابهایی که دادی ممنون ... عالی بود...

شادی سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1387 ساعت 16:15

سلام دوست گلم
من با این عبارت نیازهای مشترک ( نیازهای مادی) کاملا موافقم
این نیاز در همه انسانها وجود دارد با کمی بالا و پایین بودن سطح آن
نیاز های مادی همان نیازهای جسمانی و اولیه انسان مثل غذا خوردن و ....
فقط باید قبول کنی این نیازها وجود دارد و خواهد بود.
قرار بود چیزی ننویسم اما این متن فوق العاده بود

سلام شادی عزیز
سپاسگزار از اینکه کمک کردی ... و از نگاه مثبتت ...
به هر دو سوالم جواب دادی.
ممنون از حضورت

پونه سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1387 ساعت 19:15

سلام بله به جز نیازهای معنوی و عاطفی ما نیازهای مادی هم داریم.بطور مثال غذا-مسکن-میل جنسی-خواب-لباس-برخورداری از سطح قابل قبولی از بهداشت و اب هوا ومحیط زیست سالم و.................این نیازها در ما مشترک هستند.البته میزان توقع و دسترسی ما به این موارد متفاوت است.نوع نگرش ما هم به این مشترکات تفاوت دارد.گروهی دست یابی به اینها را هدف قرار میدهند و عده ای به چشم وسیله لازم برای رسیدن به رضایت و خوشبختی به اینها مینگرند.سربلند باشی

سلام پونه جان
از اینکه به هر دو سوال پاسخ دادی ممنون. امیدوارم سایر دوستان به آیتم هایی که تا به حال در نظرات گفته شده ، موارد دیگه ای هم اضافه کنند ...
از نظرت استفاده کردم پونه جان. ممنون ...

سپیده چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 14:52

سلام بنظر من نیازهای مادی گاهی چنان با نیازهای غیر مادی ادغام شدند که تشخیصون ازهم دشوارست گذشته از نیازهایی مثل خوردن وآشامیدن خوابیدن داشتن سرپناه نیازهای دیگری که خودت هم به آن اشاره کردی مثل نوازش شدن نه صرفا یک نیاز مادیست ونه تنها یک نیاز روانی غیر مادی وشاید در پس کارهایی که برای ارضا نیازهای فیزیولوژیک انجام میدهیم انگیزهای کاملا غیر مادی روانی باشد که از وجود آن بیخبر باشیم!2-بنظر من پیچیدگیهای یک جامعه باعث کم وزیاد شدن مقدار نیازها در افراد میشود.موفق باشی

سلام سپیده جان
خوش اومدی خانم :)
بعضی از نیازها میتوانند جزو هر دو گروه باشند ... درست میگی ... اما همین که جزو نیازهای مادی هم هستند برای پاسخ به سوال اول کافیست. فعلاً فقط روی نیازهای مادی تمرکز داریم :)
از آنچه که در مورد سوال دوم نوشتی ممنون . درست میگی اما دلایل کم و زیاد شدن نیازها ، فعلاً مورد بحث نیست. همین که موافقی که این نیازها مشترکند من جوابم رو گرفته ام...
از زمانی که گذاشتی و پاسخهایی که دادی سپاسگزارم ...

رامین جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:19

salam! in ke meile be roshd baese hesse rezayat mishe kamelan doroste yani harvaght ye ghadam bejeloo bar midarim in hesse rezayato tajrobe mikonim hala in ghadam dar har jahati bashe
dar morede niaz haye maddi:pool ,mashin,khune, sex,kare khub(kari ke tush pishraft koni chon agar jaye pishraft nadashte bashe hesse rezayat nadari)
va inke in naiaza moshtarak: hatman hastan amma chera beine adama fargh mikone ? fekr nakonam in fargh az jabre zamane va ejtema bashe be khode adama marbut mishe harki ye meghdar mikhad harki ye upper limiti baraye khodesh dare va in kamlena ekhtiarie be ghole maruf
farghe dashtan va nadashtane harchiz khastaneshe
yani masire rezayat yejuraii khastan> say krdan baraye residan bekhaste > ehsae rezayat va tuye in say baraye residan be khastast ke roshd ettefagh miofte

سلام رامین جان
در واقع سه خط اولی رو که نوشتی میشه به این شکل خلاصه کرد :
خوشبختی <-- رضایت

luna شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:45 http://luna-lovely.blogsky.com

سلام
خسته نباشید
خیلی عالی می نویسید.
متشکرم از حضور خوبتون.
موفقیت و پیروزی شما را از در گاه حق خواستارم.

سلام
ممنون از نگاه مثبتتون
ای کاش اجازه میدادی از پاسخت در مورد سوالها هم استفاده کنم.
من باید از حضورتون تشکر کنم لونا جان
مرسی دوست خوب ...

پرنسس جنی شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:51 http://hastie.blogsky.com/

۱) نیازهای مادی میتونه همون بر طرف کردن مسائل ظاهری مثل لباس .غذا .بهداشت .پول. تشکیل خانواده و خیلی چیزای دیگه باشه.
۲) بله نیاز مادی در همه موجودات از انسان گرفته تا نبات و حیوان وجود داره . حالا یکی کم یکی زیاد .
اما با این نتیجه گیری کلی که تا نیاز مادی برطرف نشه نمیشه به نیاز معنوی رسید مخالفم . این یه نتیجه گیری کلی هست . میشه نیاز مادی رو در حد بر طرف کردن نیاز ها دونست نه وسیله ای برای اسارت . چون اگر تمام فکر و ذکر آدم مشغول برطرف کردن نیاز های رنگ وارنگ مادی بشه کم کم روح هم وارد بازی میشه و این میشه که نیاز ها با خود آدم بزرگ و بزرگ تر میشه و تموم نشدنی. هر چیزی اعتدالش.

سپاس فراوان به خاطر پاسخ به سوالها
جوابت عالی بود :)
اما در مورد نظرت:
پرنسس جنی عزیز،
در متن گفته نشده که باید تمام فکر و ذکر آدم مشغول برطرف کردن نیاز های رنگ وارنگ مادی بشه. بلکه برای بررسی کردن این دو نیاز کلی ما آدمها ، اولویت به نیازهای مادی داده شده. همین :)
به نظرم دلایلت مورد قبول همه انسانهاست ...
ممنون از شما پرنسس :)

رکسانا شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:09 http://iranbanooo.blogsky.com

سلام . مطالب جالبی رو توی وبلاگتون نوشته اید .
مسلما نیازهای مادی ما انسانها ساده ترین و حیاتی ترین نیاز هاست مثل نفس کشیدن . بدون توجه به این نیازها ما زندگی هم نخواهیم داشت . نیازهایی مثل نیاز به تجمل ٬ زیبایی ٬ ثروت و ... از نیازهای روحی ما نشأت میگیره . همه اینها بستگی داره به اینکه روحمونو چطور پرورش بدیم .

سلام
خوشحالم از اینکه راضی بودید.
درست گفتی رکسانا جان ... بدون توجه به این نیازها ما زندگی هم نخواهیم داشت :) ... و دقیقاً به همین دلیل، نخست به بررسی نیازهای مادی پرداخته شده . مرسی :)
با توجه به این عبارت شما (( نیازهای مادی ما انسانها )) و اینکه جمع بستی، به نظر میرسه به سوال دوم هم پاسخ مثبت دادی. ممنون ازت

رافونه شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 15:16 http://rafouneh.blogsky.com/

توجه کن که دو سوال پرسیدی در اولی نیاز ها رو از ما پرسیدی و در دومی از واژه [ این ]در ابتدای نیاز ها استفاده کردی پس سوال اول بیهوده بود چون ازنظر شما نیاز های مادی مطلق بوده و آنچه شما فرض کرده بودید
پس من به این معتقد نیستم که آن نیاز های مادی در همه مشترک است
فقط یک بار دیگر به نظرهای بقیه توجه کن خودت متوجه می شی که نیاز های مادی هم بر طبق شرایط زمان و مکان تغییر کرده و می کند.
پس رفتم سر خونه اول
اول باید پرسید کجا و چه زمان
اصلا ولش کن سره خودم گیج رفت
ببخشید

توجه دارم رافونه عزیز :) در سوال اول خواسته شده که نظر شخصی شما در مورد نیازهای مادی چیه؟ یعنی نظر شخصی خودت رو ذکر کنی و نه یک چیز مطلق . در سوال دوم خواسته شده که این نیازهایی که نام بردی آیا مشترک هست؟ منظور از (( این )) ، نظر شخصی شما بود که در سوال اول قرار بود نام ببری !!
من همیشه بیش از یک بار به نظر دوستان توجه میکنم. به خاطر خودم :)
اما شاید اگر شما به نظرات بقیه توجه بیشتری کنی مثل سایر دوستان به این نتیجه برسی که این نیازها به زمان و مکان بستگی ندارند و فقط مقدارشون کم و زیاد میشه. در اینصورت شاید سرت گیج نره و من شرمنده نشم :)
مثل نیاز به غذا ! همه نسلها از هر گوشه دنیا این نیاز رو دارند. گرچه مقدار و نوعش فرق میکنه اما نیاز به غذا در همه مشترکه :)
فکر کردن در مورد سایر نیازهای مادی به عهدۀ خودت :)
به هر حال شما به سوال اول جواب ندادی ...
مرسی از زمانی که گذاشتی رافونه جان :)

پری جون شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 15:28 http://mamnooee.blogsky.com/

سلام دوست خوبم ...
۱ -همه ی ما به دنبال خوشبختی هستیم . کوچیک و بزرگ . کوچیکها خوشبختی رو تو بزرگ شدن می دونن و بزرگها خوشبختیشون رو تو بچهگیشون پیدا می کنن.
پول . عاملی برای رسیدن به خوشبختیه . اما خودش نیست . غذا . مسکن . همدم . احتیاجن نه خوشبختی .
من کسی رو خوشبخت می دونم که به نداشته هاش هم شاکر باشه .
۲ - انسان نیازمند آفریده شده . این خصلت آدمیزاده که همیشه احساس نیاز کنه . فقط اندازه ی نیازش فرق می کنه .
همیشه آرزو می کردم آدم قانعی بودم تا لحظه ای خوشبختی رو حس می کردم ...

سلام پری جون !
1) کاملاً درسته. اما چطور میشه از روند رشد جلوگیری کرد؟ کسی این توان رو داره؟ چه کسی میل داره که رشد نیافته باقی بمونه؟ چه کسی میل داره صاحب یک ذهن نابالغ باشه؟ پس برای حفظ آن حس خوشبختی در هر یک از مقاطع رشد فکری و جسمی، باید کاری کنیم که همان فضای حسی تکرار بشه. باید سعی کنیم ضمن هماهنگ شدن با میلی که به رشد داریم، از احساس خوشبختی فاصله نگیریم.
بسیاری از ما خیلی وقتها آرزوی شادی های کودکانه و آن دنیای ساده رو میکنیم. اما هیچ فکر کردی که چرا؟
شاید چون در اون دوران نیازهای مادی ما ساده و محدود بود و به راحتی ارضا میشد و نیازهای غیرمادی ما کاملاً ارضا بود. چطور میشه در دنیای صداقت و سادگی و پاکی زندگی کرد و مدعی شد که نیاز غیر مادی هنوز ارضا نشده ... تو این فضای فکری خدا حضور داره ...
پس شاید همین بازنگری، راهی باشه برای تجربۀ مجدد حس خوشبختی همراه با رشد :)
مسلماً نه در متن و نه در هیچیک از نظرات گفته نشده که این احتیاجها ، خوشبختی هستند ... مسلماً اینها نیازهای ما هستند. نمیدونم دلیل نوشتن این جمله شما چی بود؟
در نظرات دیده میشه که چند نفر دیگه از دوستان هم معیار خوشبختی مشابهی مثل تو دارند :)
البته ناگفته نماند که شما سوال اول رو پاسخ ندادی و فقط حس خودت رو گفتی!!
2) مرسی از پاسخت. در این مورد تقریباً اینجا همه با هم موافقند :)
امیدوارم در روند زندگی خودت ، یک روز از آرزو کردن دست بکشی و به خواستن رو بیاری ...

غریبه یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:04 http://www.sokut.blogsky.com

سلام
خب اینکه پرسیدی نیاز های مادی چه نیاز هایی هستند کاملا مشخصه و همه هم یه جور جواب دادن
نیاز هایی مثی خوراک و پوشاک و مسکن از اقلیت نیازهای مادی هستند که همه انسانها باید اونها رو برطرف کنن تا بتونن به زندگیشون ادامه بدن
و جواب سوال دومت >>‌ آره خب منم قبول دارم که این نیازهایی که گفتی در همه ی ما وجود داره و فقط مقدارشون کم و زیاد میشه

سلام
میخوام از نوع ارائه دادن نظراتت یک تشکر ویژه بکنم. کاملاً مشخصه که تو متن رو خوندی ... در موردش فکر کردی ... و خیلی ساده به سوالها جواب دادی ... حالا اینکه موافقی یا مخالف نظر خودت هست اما اینکه خیلی ساده و گویا جواب دادی عالی بود. با اینکه غریبه هستی اما انگار کاملاً آشنایی ...
به هر دو سوال جواب دادی ...
از حضورت سپاسگزارم.

منیره یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:09 http://molooni.blogsky.com

سلام

نمی دانم منظور شما از نیاز مادی دقیقا چیست ولی من نیازهایی که به جسم انسان مربوط می شود را نیاز مادی می دانم و بس!یعنی هر چیزی که فراتر از جسم باشد دیگر نیاز مادی صرف محسوب نمی شود و می تواند تلفیقی از نیاز مادی و روحی باشد .
نیاز جسمی صرف فقط خورن و آشامیدن است ولی نیازهایی مثل استراحت و نیاز جنسی جسمی - روحی هستند.

- خوب خوردن برطرف کردن نیازهای تشنگی و گرسنگی

- خوب خوابیدن و در واقع خوب استراحت کردن برای رفع خستگی جسمی و روحی و دست یافتن به آرامش

- نیاز به داشتن دوستان و هم صحبتهای خوب برای فرار از احساس غربت و تنهایی

- نیاز جنسی خوب و مطمئن و هدف این رابطه نه تنها برطرف کردن نیاز جسم است بلکه انسان از نظر روحی هم در کنار جفت خود به آرامش روحی - روانی دست می یابد


جواب سوال دوم شما :
بله در همه ی انسانها وجود دارد ممکن است در ظاهر این نیازها به اشکال مختلفی بروز کند ولی در اصل همینهاست جلوه های متفاوتی دارد.

سلام منیره جان
از نظراتت ممنونم ... سپیده جان هم همین نظر رو داشت ... من هم نظرم رو در پستهای بعدی عرض میکنم. با این حال اگر نظرات سایر دوستان رو بخونی شاید موارد بیشتری رو جزو نیازهای مادی ببینی.
پاسخت به سوال دوم عالی بود.
از هر دو جوابت کاملاً استفاده کردم.
ممنون از حضور موثرت

چکامه یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:37

سلام الان کلی عجله دارم بعد مفصل خدمت می رسم!

سلام
خدمت از ماست ...
تا بعد !

من خانوم شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:12 http://niemand.blogfa.com/

به نظر من مادی بودن قابل تعریف نیست. مثلا من افراد زیادی رو می شناسم که بر اساس عقایدی نحوه خوردن رو باعث تصفیه شدن می دونن. (گونه آگاهی بودن بسیاری از مواد خوراکی در نظر اونها) پس خوردن که از نظر اکثر افراد جزء نیازهای مادی مبرهنه معنوی عمل می کنه.
مادی بودن در نظر من تنها یک معنا داره. هر چیزی که تغییری ایجاد می کنه اما اون تغییر در جهت آرامش من نیست مادی به حساب می اد.
همه آدمها نیازهای مادی دارن. اینکه تو چه مرحله ای از رشد باشیم میزان اون رو مشخص می کنه. داشتن بعضی نیازها برای بعضی از آدمها مثل پوشیند لباس بچه گانه است.

من خانوم عزیز
در مورد 4 خط اول:
نه تنها غذا ، بلکه در هر یک از نیازهای مادی، میشه جنبۀ معنوی رو هم دید ... و این برداشت، در انحصار هیچ مکتب و عقیده ای نیست. اما ما فعلاً به جنبۀ جسمی این نیازها نگاه میکنیم... امیدوارم بودم نظرت رو در همین جنبه بدونم.
در مورد خط 5 و 6 :
یعنی واقعاً مادی بودن از نظر تو فقط همین معنا رو داره؟؟
در مورد خط 7 و 8 و 9 :
امیدوارم بودم نظرت رو از جنبه ای که در متن مطرح شد بدونم...
مثل لطفی که سایر دوستان کردند ...
به هر حال از زمانی که گذاشتی بسیار سپاسگزارم من خانوم عزیز ...

من خانوم یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:19 http://niemand.blogfa.com/

نیازهای مادی که الان دارم:
غذا خوردن- خوابیدن- رابطه جنسی- تامین مالی آینده- برتری پیدا کردن یا در بعضی موارد تسلط پیداکردن به اطرافیانم

در مورد تعریفم از مادی دوباره فکر کردم . آره بهش معتقدم . در همه آدمها بسته به میزان رشدشون وجود دارن

ارتباط جدیدت با فضای مطرح شده فوق العاده بود. تبریک به تو ...
به به ... یک همسفر جدید :)
با توجه به اینکه میگی در همۀ آدمها وجو دارند یعنی جوابت به سوال دوم مثبت هست.
منتظر نظرت در پست بعد هستم :)
مرسی من خانوم عزیز ...

فرشته دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 23:58

1) نیازی که از دل بیرون بیاد نیاز معنویه و نیازی که از عقل بیرون بیاد مادیه!
پ.ن: این سوالتون من و یاد دینی یا همون معارف دوره راهنمایی می ندازه !! p:
یعنی می تونه جوابش مهم باشه؟؟!!
2)کاملاٌ.....اما یه سری نیاز ها هستن که تو هر انسانی منحصر به فرد هستن !!

1) فرشته عزیز ! اینطور نیست که هر نیازی از عقل بیرون بیاد مادی محسوب بشه. عقل نیاز به امکاناتی برای پرورش خلاقیت داره . اما آیا خلاقیت مادی هست؟
اما موضوع متن اصلاً در این مورد نیست. سوال در این مورد نبود که تعریف شما از نیازهای مادی و معنوی چیه :) شاید به خاطر همین برداشتت ، یاد دوران راهنمایی افتادی فرشته جان :) من منتظر هستم شما نیازهای مادی خودت رو نام ببری ... حالا با هر تعریفی که از نیازهای مادی داری ... مثل همه عزیزانی که نظر دادند ...
2) پس پاسخت مثبت هست :) کاش میگفتی کدوم نیاز مادی هست که به نظرت در بعضی ها منحصر بفرده ... ممنون میشم اجازه بدی که بدونم

luna دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 21:12 http://luna-lovely.blogsky.com

سلام
خسته نباشید
در جواب اول باید بگم: از اسمش معلومه نیاز های مادی انسان هرچیزی می تونه باشه...!
فقط بستگی داره....به زمان.... هرچی زمان می گذره نیاز های مادی انسان بیشتر میشه...!
زمانی که از یک نوجوان بپرسید نیاز های مادیت را نام ببر...طبق زمان خود نیاز هایش رو بر میشماره از اعم از نیاز های خوراک ،پوشاک،مسکن، آرامش ونیاز های مادی بزرگتری
ولی زمانی که از یک انسان با تجربه یا میانسال چنین سوالی می شود...درست است که نیازهای مشترکی همه ی انسان ها داند مانند همین خوراک و پوشاک که نیاز های معروفی هستند ولی جدا ازاین آن فرد نیاز های دیگری هم دارد که در هر فرد متفاوت است.
نمیدونم متوجه منظورم تا اینجا شدید یا نه؟

در جواب سوال دو هم باید بگم اگه دقت کرده باشید جواب سوال 1و 2 کاملا بهم مرتبط است و من جواب سوال 2 رو هم همونجا گفتم.

موفق وپیروز باشید

سلام
مرسی لونا جان
دوست خوبم منظور نیازهای مادی خود شما هست ... نه یک تعریف کلی ... نه شمردن نیازهای آدمها در سنین مختلف ... میدونی؟ منظور نام بردن نیازهای مادی خودت هست ...یعنی هر کس نیاز خودش رو در سنی که هست بگه ...
بله لونا جان نیازها مدام کم و زیاد میشه ... گاهی به صفر میرسه چون ارزشش رو در سنین بالا از دست میده و نیازهای دیگه ای بزرگتر میشه ...
در مورد سوال دوم : بله ... خیلی از دوستان به همین سبک جواب دادند.
دوست خوبم من بسیار از حضورت و تعهدی که برای جواب دادن داری سپاسگزارم . ممنون از همقدم بودنت ...

فرشته سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:18

نیاز مادی مثل نیاز به خوراک - پوشاک- مسکن ....
همه این نیازها برای زندگی کردن و زنده ماندن هستش.پس هر نیازی که به این مرتبط باشه می تونه جزو نیازهای مادی باشه...
این که گفتم تو هر آدمی متفاوت باشه منظورم مقدار کشش و شدت به اون نیاز مادی هستش ...

سلام فرشته جان
بسیار عالی ... دقیقاً جوابها رو گفتی.
ممنون :)

حامد دوشنبه 4 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:45 http://www.hamed321.blogfa.com

سلام خیلی خالب بود

سلام
ممنون حامد عزیز ..

نهال جمعه 29 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 00:22 http://cafenahal.blogsky.com

نیاز های انسان سطوح مختلفی داره که هر سطح پیش نیاز سطح بعدیه. تو اکثر موارد وقتی کسی نیازهای اولیش تامین نشده و مثلن دچار سوئ تغذیه شدید باشه نه توانایی و نه انگیزه ی فکر کردن به احترام متقابل رو نخواهد داشت. این یه نگاه کلیه.
۱-زیستی :خواب -خوراک -سلامت
۲-امنیت: سلامتی -ایدئولوژیکی-خانوادگی -شغلی -دارایی ها
۳-تعلق و عشق : پذیرش توسط اجتماع -دوستی -علاقه به دیگران -تعلق به یک گروه مثل خانواده
۴-احترام: عزت نفس و اعتماد به نفس -احترام متقابل
۵-خودشکوفایی: معنویت -اخلاق -خلاقیت و ...
همون طور که مشخصه -این جمله رو ک چندین بار تکرار شده بازم میگم- با این نگاه نمیشه نیاز های مادی و غیر مادی رو جدا کرد.
راستی ممنون از دعوتت.

نهال عزیز
بسیار شرمنده شدم از این محبتت که رفتی و کتاب رو پیدا کردی و برای پاسخ به سوال اول مطالبش رو با محبت فراوان تایپ کردی. همانطور که در نظر فبلیت عرض کردم ، نظر شخص تو مهمه نه کتاب و راهنما و مصلحین اجتماعی. در ضمن سوال دوم و سوم هم کماکان باقیست. بازم ازت میخوام که اگر صلاح دیدی پست دوم و سوم رو بخوانی و بعد اجازه بدی که با نظراتت در مورد هر سه سوال آشنا بشیم. سپاس فراوان خانم ... ممنون.

Journo جمعه 6 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 21:17

سلام... من از شما بلاگ اسکایی ها نیستم، دیر هم رسیدم، اما موضوع بحث وسوسه ام کرده... نیاز به چیزی این است که اگر آن چیز نباشد بی آن نمی توان (مشترکات بین همه) یا به سختی می توان (نیازهای شخصی) به حیات ادامه داد...

پاسخ ها:

1. غذا، آب، پوشاک خوب، کار دوست داشتنی، یک آرایشگاه که همه کار سالن خوب باشه، اتومبیل، درآمد قابل پس انداز، مسکن مناسب، یک سرسید بزرگ و یکی قابل حمل، سفر، یک خدمتکار که گاهی به کمکم بیاد، کتاب خوب (خودم انتخاب کنم)، عکس عزیزان، یک تختخواب گرم و راحت، راستش هول شدم... انگار دارم سفارش می دم میخوام چیزی جا نمونه اما نمیشه

2. همه نیازها نه، اما مشترک هاش اینقدر زیاد هستن که بشه تعمیم داد. پس می گم بله.

سلام دوست عزیز
یک چیزی برام بسیار جالبه و اون اینکه معمولاً هر کس شروع به خواندن وبلاگ میکنه از همون صفحه آخر شروع میکنه و بدون اینکه حوصله داشته باشه زود نظرش رو بر حسب همون آخرین صفحه اعلام میکنه. برام بسیار جالبه که شما از ابتدای پست ها شروع کردی. قطعاً از نظرت کمک میگیرم. سپاس از حضورت ... سپاس

anonymous دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 18:36

پاسخ سئوال اول: غذا، لباس، پول، خواب و ....

پاسخ سئوال دوم: بله، کاملا.

مرسی :)

باران چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:11 http://sokut-shab.blogskay.com

پول غذا خونه ماشین هرچی بیشترباشه بهترسیری ناپذیریم..البته پول لازمه بقیه است
دقیقا واسه همه وجود داره باکم وزیادش هم موافقم..

بسیار عالی :) جواب سوالی که میخواستی پیدا شد :) حالا فهمیدی چرا سنگینی؟
این جمله رو بخون: (( هرچی بیشترباشه بهترسیری ناپذیریم )).
تبریک میگم که خودتو دیدی :)

باران چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 14:25

سلام میشه برام روشن کنید زیاد جانیوفتاد

سلام. عیب نداره. در پست های بعد ارتباط سیری ناپذیری و سنگینی برات مشخص میشه :)

EMPRESS جمعه 28 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 19:46

1. نیازهای مادی همان نیازهای زیستی و فیزیولوژیکی هستند، مانند نـیـاز به اکسیژن، غذا، آب، سـر پـنـاه (مسکن)، گرما، روابط جنسی، خواب و پوشاک...

2. بله

سپاس ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد