آواز سکوت

خوشبختی <- رضایت <- ارضای میل به رشد <- برآورده کردن نیازها (مادی-غیر مادی)

آواز سکوت

خوشبختی <- رضایت <- ارضای میل به رشد <- برآورده کردن نیازها (مادی-غیر مادی)

نیازهای غیر مادی

درجستجو به دنبال خوشبختی در پست قبل دیدیم که برای بدست آوردن و حس کردن خوشبختی و احساس رضایت ، نیاز به برآورده شدن نیازهای مادی و نیازها غیر مادی داریم. در مورد نیازهای مادی و پوشش دادن آن برای خود، در چندین پست بحث کردیم و به کمک نظرات بسیار جالب از خواننده ها به جاهای خوبی در این قسمت رسیدیم. حال همه ما برای تکمیل نیارهای خود ناچار به پوشش نیازهای غیر مادی خود هستیم. حال سه سوال مطرح است:

1 – تو چند تا نیاز غیر مادی در خودت میشناسی؟

2 – آیا این نیازها بین همه انسانها مشترک است و فقط میزان آن در بعضی از ما کم و زیاد میشود؟؟!

3 – کدامیک از این نیازها بین ما و حیوانات مشترک است؟!

 

پی نوشت: معمولاْ در سوالاتی مثل سوال اول، خیلی ها به مشکل میخورند ! حدس میزنم تعداد نظرات کمتر بشه. خواندن پست سوم ( نیازهای مشترک - نیازهای مادی ) و نظرات دوستان ، قبل از پاسخ به سوالات راه گشا خواهد بود

نظرات 12 + ارسال نظر
نهال جمعه 29 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 00:26 http://cafenahal.blogsky.com

خوب! انگار من باید شروع کنم :دی
تو مقدمه کتاب چگونه جهان را متحد کنیم که یک کتاب برای نوجوانان هستش و اطلاعات دیگه تی تزش ندارم تعداد خیلی زیادی از نیاز های انسان ها نوشته شده. فکر میکنم حدود ۱۰۰ تا. سعی میکنم پیداش کنم.

همه ما ادامه دهنده هستیم ... هیچ کس شروع کننده نیست ...
نهال عزیز ممنون اما من به دنبال آنچه که تو حس میکنی هستم نه به دنبال کتاب :) تو و تو ها که در حال زندگی هستی ... به همین دلیل درخواست کردم قبل از پاسخ به سوال ها ، پست سوم و حتی دوم و نظراتی که اونجا داده شده رو بخونی. اما ممنون از حضورت دلسوزانه ات خانم. سپاس.

نهال جمعه 29 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 http://cafenahal.blogsky.com

چگونه دنیا را متحد کنیم؟ اخلاق برای کودکان و نوجوانان، بریژیت لابه، میشل یوش، تصویرگر: ون ژاکوب آزم. مترجم پروانه عروج نیا، تهران: آسمان خیال، ۱۳۸۶، ۱۱۱ صفحه،‌ گروه سنی: ۱۰ سال به بالا
این اطلاعات کامل کتاب :)

ممنون نهال جان :)

شب بو یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:24

سلام
من خیلی به وبلاگتونو میخونم اما مثله خیلیا معمولاً نظر نمیدم ولی از نظرای دوستان خیلی چیزا برام داشته. میخوام این بار نظر بدن !!!
1 - نیاز به محبت ، نیاز به درک شدن ، نیاز به امنیت ، نیاز به آرامش ، نیاز به اینکه بهم اعتماد بشه ،
2 - بله موافقم
3 - راستش فکر میکنم تمام این نیاز های غیر مادی در حیوانات هم هست !
خیلی خیلی خوبه وبلاکتون مرسی

سلام دوست نادیده :) سپاس از نظرت حتماً نظر شما هم برای ما چیزهایی خواهد داشت. ممنون از حضورت ...

Journo یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 20:40

1. نیازهای معنوی (غیر مادی) من: آرامش، توجه، امنیت، عبادت، عدالت خواهی، تفریح، روابط دوستانه، راهنما (مشاور)، دانستن، کمال، تحسین شدن، (گاهی) تنهایی، و... .

2. بله.

3. امنیت، (گاهی) تنهایی، (گاهی) توجه، (گاهی) تحسین شدن...

اینها به نظرم رسید. امیدوارم منظور رو درست گرفته باشم.

سلام بر journo :)
بله منظور رو درست گرفتی و ممنون از اینکه به سوال ها جواب دادی ( به جای پرداختن به حاشیه ها ). سپاس ...

مورچه چهارشنبه 11 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 16:49 http://cafenahal.blogsky.com

۱. نیاز به پذیرفته بودن در جامعه + احساس تعلق به گروه ها(خانواده. دوستان...)+احساس امنیت+نیاز به آرامش+دوست داشتن+دوست داشته شدن+حمایت+آزادی (بیان. رفتار.ایدئولوژی)+درک شدن+برابری(منظورم اینه که مورد تبعیض واقع نشیم)+حتا شاید امیدواربودن!
۲. درسته
۳. اون هایی که نمود بیرونی دارن آره. ظاهرن مشترکه . مثل نیاز به امنیت و یا دوست داشته شدن.

مورچه جان ! ممنون. بسیار خوب ...

مورچه جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:25

سلام. چرا ادامه نمیدی آقای علی؟

سلام. چشم حتماً .
توی این فاصله میتونم ازت خواهش کنم نظرت رو در مورد پست دوم و سوم هم بگی. نظرت بسیار کمک کننده هست. ممنونم

گرگ شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:22

نیاز هایی که من دارم:
احساس رضایت از کاری که میکنم
احترام
دوست داشتن و دوست داشته شدن در کل love
آرامش
امنیت
شادی
سکوت!
به نظرم نیاز های غیر معنوی دلیل نداره که کاملا بین آدم ها یکی باشه چون مربوط به روحه و نه جسم که ساختاری مشترکی داره
فکر کنم احساس امنیت بین ما و حیوانت مشترک باشه
(در ضمن با اسم جدیدم خیلی حال می کنم)

سلام بر گرگ !
مرسی از نظرت. بله نه تنها نیازهای غیر مادی بلکه نیازهای مادی هم بین انسانها (( کاملاً یکی )) نیست.
بله :) اسم جدید ... :)

EMPRESS سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 21:39

1. شاید موقع نام بردن نیازهای مادی اینقدر هول نمی زدم؛ زیاد هستند، مثل عشق ورزیدن، عشق دیدن، محبت کردن، محبت دیدن، مالکیت (در حد معقول)، حس تعلق، امنیت (خاطر)، آرامش، احساس مفید بودن، تحسین شدن، تأمین رضایت عزیزان، پیروزی، احترام متقابل،‌ و....

2. بله؛ بعضی از موارد یا شاید همگی ولی به گونه ای متفاوت

3. محبت، مالکیت، پیروزی، امنیت... بعضی ها هم شاید اصلا برایشان معنایی نداشته باشد... بخصوص آنهایی که خودشان به نوعی خودشان نفعی نمی برند

مرسی ... سپاس.

EMPRESSO چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 14:34

نمیدونم چی بگم. من بی حوصله از دیشب تا حالا با تمام خستگی های این روزها که همه داریم بدو بدو میکنیم، و با اینکه پاسخم رو داده بودم و تمام شده بود، تا دیروقت نزدیک به 50 نیاز غیرمادی در خودم پیدا و یادداشت کردم... با این حال حس میکنم تمام نشده

فکر میکنم سوئیچ استارت این بلاگ همینجاست!!

تا حالا حس خاصی نداشتم، فقط با بیحوصلگی (شرمنده) سعی میکردم درست جواب بدم

سوئیچ ستارت هر کدوم از ما یک جاست ...

مهیا یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 15:48

ممنون کلی بهم کمک کردین

وقت گذاشتن خودتون بهتون کمک کرد. مرسی از حضورتون مهیا جان

lawer in future پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 17:37

عشق ورزیدن _تحسین شدن_احساس مالکیت فکر میکنم خیلی برجسته و قابل توجه هستن...

واقعا عالی بود!
هم پست و هم نظرات از همتون ممنونم...خسته هم نباشین

ممنون. بسیار خوشحالم که توجه شما باعث کمک به خودتون شد. مرسی از حضورتون

farzane جمعه 5 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 09:39

1.نیازهای غیرمادی من:شادی - توجه-دوست داشته شدن-ارتباط با خدا-عدالت-احترام به من و حقوقم-ارامش- ادراک-گاهی تنهایی-ارزش دادن به تلاشم- موفقیت
2.بعضی نیاز ها ممکن است در عده کثیری مشترک و با حدود متفاوتی باشند
3.خیر .فکر میکنم نیاز های حیوانات کاملا غریضی ست ونه مانند انسان از منطق و کمالجویی
در ضمن فکر میکنم امنیت از نیاز های مادیه انسان هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد